Co jest niezbędne do wyposażenia sklepu odzieżowego?

Pewnego dnia przyszła Ci do głowy myśl, że prowadzenie butiku z odzieżą to jest doskonały pomysł. Wizja ubierania kobiet i mężczyzn, eksponowania nowych kolekcji, produktów wykonanych z wysokiej jakości materiałów, nawet tych szytych na miarę. Przed oczami masz tłumy klientów zachwyconych klimatem Twojego sklepu, idealną aranżacją wnętrza i możliwościami wyboru. Zamarzyło Ci się, aby wchodzący do środka znaleźli się nagle w innym świecie. Mamy wszystko, aby ułatwić Ci start.

W poniższym artykule rozwiejemy wszelkie wątpliwości, co tak naprawdę jest niezbędne, aby przyciągnąć klientów:

  • Najważniejsza jest wystawa sklepowa, czyli jak zbudować na niej klimat
  • Manekiny całopostaciowe i torsy - jak nie zaprzepaścić ich potencjału,
  • Optymalne wykorzystanie przestrzeni przy ustawianiu regałów wieszakowych, stojaków i stołów do ekspozycji,
  • Dodatki do stylizacji - umiejętne użycie ekspozytorów,
  • Zapach i muzyka, czyli jak zbudować atmosferę sprzyjającą większym zakupom.

Witryna sklepu to scena

Czego chce klient? Ona i on szukają innowacji, chcą się zachwycić, zainspirować i wreszcie przenieść do swoistego modowego świata. Musisz wzbudzić w nich silne przeżycia, a przy tym pamiętaj, że pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Zafascynuj poszukiwaczy wystawą, stwórz na niej scenę, opowiedz historię. Zrób to tak, aby każdy chciał wejść do środka. Zabaw się z klientem, kuś go swoimi stylizacjami, nietuzinkowymi łączeniami ubrań, kolorów i dodatków. Ustaw manekiny, najlepiej z jednej kolekcji, aby tworzyły spójną całość. Doskonale sprawdzą się manekiny z ruchomymi stawami z kolekcji CLASSIC MODERN męskie i  damskie



Dzięki nim ukażesz całą gamę uczuć i emocji, wykorzystując potencjał gestykulacji. W zależności od tego, co chcesz pokazać, nowoczesne kreacje lub klasykę, dodaj oświetlenie. Żarówki w drucianych obudowach lub stare lampy, stojące lub zwisające z sufitu stworzą genialny klimat. Dodaj stół, a na nim różnego rodzaju akcesoria, jak karty do gry, maszynę do pisania, książki, czasopisma, biżuterię i wszystko, co tylko przyjdzie Ci do głowy. Pozbądź się granic i buduj scenerię, aby przyciągnąć klientów.

Jeśli masz mało miejsca na wystawie, a chcesz w pełni wykorzystać jej powierzchnię, podesty pod manekiny będą idealnym rozwiązaniem. Dzięki nim stworzysz wrażenie spotkania, rozmowy i znów możesz konstruować ciekawe modowe kreacje. Dodaj do tego ekspozytory , ukryte pod postacią głów i rąk, służą do wystawienia na widok publiczny biżuterii, dodatków i obuwia.

Manekiny do sklepu czynią cuda, odpowiednio ustawione zwiększają sprzedaż wielokrotnie, a ich cena jest obecnie szalenie atrakcyjna

Wielkie wejście - do sklepu

Pierwszą rzeczą, jaką chce ujrzeć zachwycony klient jest to, co dostrzegł na wystawie. Musisz mu to dać. Wyeksponuj towar tak, aby był widoczny od wejścia, ale nie od razu w drzwiach. Ustaw manekiny całopostaciowe, które idealnie odwzorowują postać człowieka lub torsy , które pozwalają zaprezentować części garderoby w szczególny sposób. Każdy produkt jest wykonany z dbałością o szczegóły i dopasowany do aktualnych trendów. To musi być moment, chwila, którą wykorzystasz, aby przyciągnąć kobietę i mężczyznę. Pamiętaj, że większość z nich to wzrokowcy. Ułatw im wybór, daj im szansę i nie przeszkadzaj.

Zadbaj teraz o pozostałą przestrzeń. Ustaw meble i regał z wieszakami. To na nich znajdzie się większość asortymentu. Ważne, aby wykorzystać każde możliwe wolne miejsce, ale bez szkody dla ogólnego wrażenia. Efekt wystawy nie może pójść na marne. Pozwól odwiedzającym Twój sklep, swobodnie przeglądać odzież, wybierać rozmiar, fason i krój idealny tylko dla nich. Regały wieszakowe to perfekcyjne rozwiązanie. Regały do sklepu odzieżowego mają same zalety: nie zajmują dużo miejsca, można na nich wyeksponować dużą ilość ubrań, zapewniają dostęp klientom i są łatwe w utrzymaniu porządku kolekcji.


Kolejnym niezbędnym elementem aranżacji wnętrza Twojego sklepu będą stoły do ekspozycji , na których ułożysz odzież i  stojaki na których możesz umieścić torebki, kapelusze, chustki, czapki, rękawiczki i szaliki. Idealnie byłoby ustawić je obok kasy, aby klienci stojący w kolejce zdecydowali się na kolejny zakup.