
Używany manekin a nowy – dlaczego warto wymieniać manekiny?
Manekiny to nieodłączny element ekspozycji sklepowych. Ich zadaniem jest przyciągnięcie wzroku klientów i zachęcenie ich do zakupu. Wraz z odświeżaniem ekspozycji i częstymi zmianami ubrań manekiny mogą się zużywać. Zmianie także ulegają trendy – to, co było modne kilka lat temu, niekoniecznie sprawdzi się teraz. Dzisiaj szukamy odpowiedzi na pytanie, kiedy i czy w ogóle opłaca się wymienić używany manekin? A może zdecydować się na renowację?
- Wysokiej jakości używany manekin może posłużyć przez kilka lat. W razie konieczności można poddać go renowacji i nadać mu drugie życie
- Manekiny to ważny element podczas kreowania pozytywnego wizerunku marki.
- Wymiana manekinów to proces nieunikniony, chociażby z uwagi na zmieniające się trendy.
Dlaczego warto wymieniać używane manekiny?
Stary manekin w witrynie sklepowej może negatywnie wpłynąć na postrzeganie kolekcji. Odrapany materiał, odpryski czy ułamania sprawią, że całość nie będzie prezentowała się tak, jak byśmy tego chcieli. Ubrania zdobiące używany manekin nie będą tak atrakcyjne, jak na nowym modelu.
Może okazać się, że potencjalny kupujący nawet nie będzie chciał wejść do sklepu, ponieważ wystawa nie wywrze na nim pozytywnego wrażenia. To natomiast przełoży się na niższą sprzedaż. Warto pozytywnie działać na podświadomość klientów, aby budować odpowiedni wizerunek marki w ich głowach. Manekiny powinniśmy traktować niczym reklamę sklepu. Stanowią one wizytówkę, o którą jak wiadomo – należy dbać.
Stary manekin warto zastąpić nowym, chociażby ze względów marketingowych. Ta z pozoru niewielka zmiana może pozytywnie wpłynąć na odbiór sklepu wśród potencjalnych klientów.
Stary manekin – kiedy należy go wymienić?
Wymiana manekina na nowy może okazać się nieunikniona. Częstotliwość zmian uzależniona jest jednak od tego, jaki model był kupiony na początku. Tani, używany manekin trzeba zmieniać często, nawet raz na rok. Wysokiej jakości modele są bardzo wytrzymałe i mogą z powodzeniem posłużyć przez kilka sezonów (3-5 lat). W zestawie z nimi dostarczana jest farba korekcyjna, która pozwala na szybkie usuwanie drobnych oznaków zużycia.
Manekiny różnią się między sobą m.in. metodą wykonania, sposobem łączenia elementów czy wykorzystanym materiałem. Nawet niewielkie detale sprawiają, że łatwo jest odróżnić tani manekin od wysokiej jakości modelu. Zdecydowanie lepiej postawić na jakość wykonania – z pozoru droższy manekin tak naprawdę będzie ekonomiczniejszym rozwiązaniem, ponieważ nie wymaga on częstej wymiany.
Jak zmieniają się trendy dotyczące manekinów?
Istotną częścią visual merchandisingu jest kreowanie wizerunku firmy. Ważną rolę odgrywają witryny sklepowe z manekinami. Trendy stale się zmieniają – i te w świecie manekinów. Warto obserwować je i być na bieżąco, a w razie potrzeby reagować. Jeżeli zależy nam na odpowiedniej prezentacji odzieży oraz zachęceniu klienta do zakupów, nie możemy pozwolić, aby stary manekin „zdobił” naszą witrynę.
Renowacja manekina – czy to się opłaca?
Renowacja manekina z pewnością się opłaca. Aby jednak były to możliwe, konieczne jest zainwestowanie w wysokiej jakości modele – bo tylko takie podlegają renowacji. Po takim zabiegu manekiny mogą z powodzeniem służyć kolejne 3-5 lat. Co istotne, podczas renowacji można zdecydować się na zmianę koloru modelu – to daje większe możliwości do stworzenia ciekawej formy wpisującej się w aktualne trendy.
Warto inwestować w wysokiej jakości elementy ekspozycji sklepowej. Wówczas nawet używany manekin może posłużyć do prezentacji wielu kolekcji.