Manekiny Chanel – jakie manekiny wybiera jeden z największych domów mody?

Manekiny Chanel – jakie manekiny wybiera jeden z największych domów mody?

Manekiny Chanel stanowią ważny element zarówno w pracowniach, jak i w butikach. Jakie manekiny wykorzystuje dom mody Chanel? Jak eksponowane są torebki i inne akcesoria marki? Sprawdźmy!

  •          Marka Chanel działa w branży modowej od 1909 roku
  •          W butikach Chanel wykorzystywane są stojaki pod torebki, głowy i ręce ekspozycyjne, które w luksusowy sposób prezentują dodatki
  •          W 2023 roku marka Chanel zaczęła wykorzystywać w swoich butikach ekologiczne manekiny z papieru i ryżu

Jakie manekiny wykorzystuje marka Chanel?

Gabrielle Chanel w 1909 roku stworzyła markę modową Chanel. Pierwszy sklep otwarto w Paryżu w 1913 roku, a w 1919 roku przemianowano go na Dom Mody Chanel. W latach 30. XX wieku w projektach Chanel noszą się wszystkie księżniczki europejskie, a niedługo później marka podbija serca gwiazd Hollywood. Chanel staje się jednym z najważniejszych domów mody stulecia, a każda kolekcja odnosi sukces. Efektem jest to, że po dziś dzień ta luksusowa marka uważana jest za wyznacznik mody i jedną z topowych na świecie.

Sposób prezentacji projektów ma ogromne znaczenie dla odbioru marki, jej wizerunku, prestiżu. Marka Chanel wyznacza trendy nie tylko w modzie, ale jest również inspiracją w wystroju butików czy w kwestii stosowania innowacyjnych, ekologicznych rozwiązań, jak np. ekologicznych manekinów.

Manekiny wykorzystywane na witrynach sklepów domu mody CHANEL często przyjmują określoną pozę – ręce postaci są delikatnie założone na biodra. Wprowadziła to sama Coco Chanel za pomocą swoich sesji, dlatego często w kampaniach – od samego początku istnienia marki - modelki są fotografowane mając ręce delikatnie schowane w kieszeniach lub dłonie oparte na biodrach. Dodaje to całej postaci odrobinę paryskiej nonszalancji i elegancji.

 

Chanel manekin

Manekiny minimalistyczne w witrynach butikowych

Poszukując manekinów do prezentacji produktów w butikach, warto pamiętać o tym, że powinny one stanowić tło, a jednocześnie dobrze eksponować wszystkie atuty kolekcji. Doskonale sprawdzają się więc manekiny minimalistyczne czy proste stojaki pod torebki, które prezentują się elegancko, ale nie przytłaczają ubrań i dodatków, dzięki czemu to, co najważniejsze, jest na pierwszym planie.

Popularnym wyborem są manekiny bez twarzy w prostych pozycjach. (np. ICON czy ONE), które również stosuje luksusowa marka Chanel. Aranżując witryny butikowe minimalistycznymi manekinami, można zdecydować się na modele z unikalnymi pozami (np. manekin damski ICON Classic w pozie Vogue). Jeśli inspiruje Cię francuski dom mody – manekiny Chanel charakteryzuje głowa jajo bez twarzy. Taki wariant prezentuje się tajemniczo, intrygująco i bardzo ekskluzywnie.

 

Stojaki pod torebki i akcesoria w Chanel

Manekiny Chanel często przybierają pozy takie, by możliwe było eksponowanie nie tylko elementów garderoby, ale również akcesoriów – torebek, kapeluszy czy okularów przeciwsłonecznych. Marka chętnie wykorzystuje również stojaki w swoich butikach. W ten sposób kreowana jest ekskluzywna atmosfera, a butik wygląda na luksusowy, uporządkowany, elegancki.

Szukasz takich produktów? Sprawdź koniecznie manekiny z kolekcji ICON Display. Jest to linia efektownych stojaków na biżuterię i akcesoria z wyższej półki. Czyli klasyka, nowoczesność i finezja w jednym – na szczególną uwagę zasługują ręce ekspozycyjne, na których w elegancki sposób można zaprezentować biżuterię.

 

ekspozytor Chanel

Manekiny z naturalnego tworzywa

Omawiając manekiny Chanel nie możemy zapomnieć o tym, że marka wciąż szuka ekologicznych i nowatorskich rozwiązań do swoich butików. Jako jedna z pierwszych marek luksusowych wykorzystała manekiny z papieru i ryżu. Szukasz takich rozwiązań do swojego butiku? Sprawdź ekologiczne manekiny projektowane w Polsce z kolekcji PAPER SOUL.